اشتیاق گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران

نیویورک‌تایمز: در حالی که وزارت خارجه آمریکا هشدار جدیدی درباره سفر به ایران مطرح کرده است شرکت‌های خدمات مسافرتی در آمریکا می‌گویند گردشگران این کشور مشتاق سفر به ایران هستند.

  • تعداد بازدید: 3144
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
شرکت‌های خدمات مسافرتی در آمریکا روز دوشنبه از اشتیاق گردشگران در این کشور برای سفر به ایران بعد از رفع تحریم‌ها در نتیجه توافق هسته‌ای خبر می‌دهند.
روزنامه نیویورک‌تایمز، در گزارشی روز دوشنبه با اعلام این خبر نوشت: «ایران، دارنده قدیمی‌ترین یادبودهای فرهنگی، از جمله 19 اثر فرهنگی ثبت‌شده در یونسکو است و اراضی این کشور طیفی از اماکن بیابانی گرفته تا تفریح‌گاه‌های اسکی دارند.»
ویلیام او بیمان، استاد دانشگاه و رئیس دپارتمان باستان‌شناسی در دانشگاه مینه‌سوتا که متخصص امور ایران است می‌گوید: «اصفهان را می‌توان با ماچو پیچو (در اسپانیا) یا (معابد) انگکور وات قابل مقایسه کرد. ایننها، مراکز اصلی تمدن هستند که به طرزی دوست‌داشتنی، احیا شده‌اند.»
استیو کوتای که قبلاً وارد کننده بوده و الان شرکت خدمات مسافرتی دارد در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها تمجید کرده و درباره احساسش از سفر به ایران می‌گوید: «هیچ‌وقت اینقدر حس محبوب بودن نداشته‌ام.»
نورمن هاو، مدیر شرکت «باترفیلد و رابینسون» می‌گوید درخواست‌های سفر به ایران طی چند ماه اخیر افزایش داشته است. شرکت او قرار است ماه نوامبر سفری به ایران ترتیب دهد.
درخواست برای ورود به ایران در حالی رو به فزونی است که وزارت خارجه آمریکا اخیراً هشدار تازه‌ای درباره سفر به ایران صادر کرد.
به نوشته نیویورک‌تایمز، علاوه بر این چالش، فرایند اخذ روادید برای سفر به ایران ممکن است چندین ماه طول بکشد. ضمن اینکه محدودیت‌های بانکی که تا اندازه زیادی برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز مشکل ایجاد می‌کند باعث می‌شود مسافران به ایران مجبور به حل پول نقد باشند.
گردآوری شده از:نیویورک تایمز - خبرگزاری فارس
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info