درباره مالزی مهد تمدن و طبیعت بکر آن بیشتر بدانید

ریشه های محکم سنت کوالالامپور را زمانی درک می کنید که مدیران مالزیایی را در زمان جشنواره ها و یا در بازارهایی که با هتل های لوکس و برج های تجاری احاطه شده اند،با لباس های سنتی می بینید اطلاعات بیشتر در ادامه...

  • تعداد بازدید: 7429
  • ارسال در تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۳۰ دی ۱۳۹۷

مردم مالزی ترکیبی از مالزیایی ها،چینی ها، هندیان و گروه های مختلف هستند.مالزی میراث فرهنگی غنی دارد: از جشنواره های بزرگ سالانه و کشتی های تفریحی فوق العاده گرفته تا معماری های باستانی، شناورهای روستایی و به خصوص زیبایی های طبیعی خیره کننده که ساحل های بی مانند و برخی از قدیمی ترین جنگل های بارانی گرمسیری را شامل می شود که بیشتر آنها به طرز شگفت آوری قابل دسترس است. پارک های ملی مالزی برای قدم زدن و مشاهده حیات وحش و برخی موارد اکتشاف و قایقرانی بی نظیر هستند.
لیست تور مالزی و شهر های آن را در این صفحه ببینید

مالزی

مجموعه جزایر مالزی که از اندونزی تا فیلیپین امتداد دارد، به واسط تجاری مهمی بین چین و هند (2 بازار بزرگ تجاری قدیم) تبدیل شد و بعدها، مرکز بازرگانی پرتقال، دانمارک و بریتانیا شد. در سال 1963، مرکز 11 ایالت peninsulaبا سنگاپور و 2 سرزمین مستعمره Sarawak و Sabah متحد شدند که سنگاپور در سال 1965 از آنها جدا و اعلام استقلال کرد.
از قرن چهاردهم تا امروز،دین و فرهنگ غالب مردم مالزی، اسلام است اما تجمع ادیان مختلف (اقلیت های مسیحی و هندو) است که کشور مالزی را جذاب کرده است، ترکیبی از مساجد،کلیساها و معابد. دلیل تمایل مردم به تماشای تنوع نژادی را می توانید در رنگ و سبک معابد و کارناوال های خیابانی چینی، جشنواره های هندی، زندگی روزمره روستاییان مالزیایی و سنت های بومیBomeoبیابید.گذشته از خیلی موارد، اتحاد بین جوامع مختلف را می شود از مردم مالزی آموخت.

مالزی

مکان های دیدنی مالزی

پایتخت مالزی کوالالامپور(KL)،خود نمادی از اراده ملی مردم مالزی برای پیشرفت اجتماعی و اقتصادی است که در مراکز خرید گوناگون، بارها و رستوران های متنوع که تا حومه شهر هم ادامه دارد،مشهود است.اما،ریشه های محکم سنت کوالالامپور را زمانی درک می کنید که مدیران مالزیایی را در زمان جشنواره ها و یا در بازارهایی که با هتل های لوکس و برج های تجاری احاطه شده اند،با لباس های سنتی می بینید به خصوص درمناطق قدیمی مانندChinatownو Little India .

مالزی

اگر تنها چند ساعت از پایتخت به سمت جنوب رانندگی کنید به مهد تمدن مالزی، Melaka می رسید.آثار تاریخی و جو ملایم Melaka بازدید ازآن را اجتناب ناپذیر می کند. بیشتر که ساحل غربی را بالا بروید، به جزیره پنانگ می رسید که پایگاه اولین استعمار بریتانیاست. مرکز آن،GeorgeTown هنوز ساختمان های بازسازی شده زمان استعمار و منطقه پرتکاپو ChinaTown را به زیبایی به نمایش می گذارد. پنانگ و Melaka ، به خاطر تنوع آثار باستانی در سایت میراث جهانی UNESCOبه ثبت رسیده اند.

مالزی

اگر به انگلستان قدیم علاقمندید، به پایگاه های کوهستانی Fraser’s Hill و Cameron Highlands بروید،جایی که هوای سرد و شاداب کوهستانی امکان پیاده روی،بازی گلف و نوشیدن چای را به خوبی محیا کرده است. در شمال پنانگ،کشور مالزی،بیشتر از چین،تحت تاثیر فرهنگ Alorstar، دومین شهر بزرگ بعد از Thai border است. بیشتر که به سمت شمال می روید، به مهم ترین مقصد گردشگری Pulaulangkawl می رسید; جزیره ای با اقامتگاه های بین المللی و سواحل زیبای کارت پستالی.
ساحل شرقی Peninsula ، بومی و آرامش بخش است. جذابیت این منطقه به روستاهای بومی،جزایر بی نظیری مانند PulanPerhention و PulauTioman است.Kota Bharu ،درشمال شرقی Thai Bordar و Kuala Terengganu در جنوب،نمایانگر بهترین سنت،شناور و صنایع دستی مردم مالزی است.
از میان مناطق کوهستانی Peninsula که عبور می کنید، به جنگل های بارانی Taman Negara می رسید. پارک طبیعی با 4000 کیلومتر مساحت که امکانات سرگرمی شما را برای چندین روز در خود جای داده است: مشاهده انواع حیوانات، پیاده روهایی که از فراز جنگل می گذرند،غارهای آهکی و آبشارها. ممکن است با مردم بومی Peninsula،Orang Asll هم روبرو شوید که تعداد اندکی از آنها هنوز در این جنگل ها زندگی می کنند.
نمایش تور مالزی ارائه شده توسط کارگزاران مالزی در اینجا کایک کنید

مالزی

از سمت Peninsula که از دریا عبور کنید سرزمین های شرقی Sarawak و Sabah قرار دارند.
برای بسیاری از مسافران،اولین مقصد گردشگر Sarawak، Kuchingاست که پایتخت استعمار قدیم و بعد ازآن،اقامتگاه های Ibanu مربوط به سیستم رودخانه ButangAi است.بیشتر که به سمت شمال رودخانه Rajang می روید، به Sibu می رسید،درشمال،پارک طبیعی Gung Mulu یک مقصد برجسته گردشگری است که به داشتن قله های آهکی نوک تیز مشهور است.بیشتر که به سمت شرق بروید،می توانید هوای پاک کوهستانی را در مناطق مرتفع Kelabit تجربه کنید. دلیل اصلی سفر به Sabah،فتح قله 4095 متری Kinabalu است که در پارک طبیعی قراردارد.
همچنین،مرکز مدرن Kota Kinabalu و جزایر Gaya و Manukam جذابیت خاص خود را دارند.گذشته از این ها،اهمیت Sabah به حیات وحش آن است.لاک پشت،بوزینه درازدست و میمون پوزه دار فقط بخش کوچکی از ساکنان جنگل و جزایر را تشکیل می دهند.
جاذبه دریایی مالزی در شرق ترین قسمت به سمت جنوب فیلیپین،PulauSipadan است که زیستگاه کوسه ها،لاک پشت ها و سایر آبزیان است.برای مشاهده آنها باید به عمق سواحل PulauMabul بروید.

مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

دما تغییر قابل ملاحظه ای در مالزی ندارد.معمولا در حدود 30 درجه در روز است در حالی که شرجی و بارش در طول سال بالاست.معمولا در بعدازظهر، شدت بارش کاهش پیدا می کند.عامل اصلی تغییر آب و هوا که هنگام سفر به کشور مالزی حتما باید در نظر بگیرید، باران های موسمی است.

این بارش ها در ساحل شرقی peninsula و غرب Sarawak از اواخر نوامبر تا اواسط فوریه ادامه دارد.
فصل های بارانی غرب peninsula و sabahسپتامبر و نوامبر است.باران های موسمی می توانند سنگین و مختل کننده باشند.گاهی بارش چند ساعته هم اختلال ایجاد می کند: قایق ها در جزایر تحت تاثیر نمی توانند حرکت کنند.
در مناطق کوهستانی مانند Kelabit Highlands و پارک های جنگلی شدت بارش بیشتر ولی مدت آن کوتاه تر است.

بهترین زمان برای دیدن بیشتر مناطق بین مارس و اکتبر است که بارش و شرجی کاهش قابل توجه ای یافته است. اما،آلودگی هوا که معمولا به دلیل آتش سوزی جنگل ها در اندونزی است،ممکن است پروازها به مالزی را کنسل کند.

با وجود بارش، در ماه های ژانویه و فوریه،جشنواره های گوناگون، جشن های سال نو چینی و مراسمات هندی Thaipusam برگزار می شود. سفر به مالزی دقیقا بعد از فواصل بارانی، برای بازدید از حومه شهرها و آبشارها مناسب است ولی هوا هنوز نامتعادل است.
در ماه می، در Sabah،جشنواره ها و مراسمات هفتگی سنتی برگزاز می شود و در Sarawak،جشنواره June’s Gawai ارزش دیدن دارد.

تورهای مالزی ارائه شده توسط آژانس های مسافرتیمنبع HiHoliday
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info