جاذبه های گردشگری لاهیجان

جاذبه های گردشگری لاهیجان ؛ لاهیجان یکی از شهرهای کوه پایه ای ایران و استان گیلان می باشد که در شمال دیلمان و کنار دریای خزر قرار گرفته است. عطر چای و بهار نارنج سرتاسر لاهیجان را فرا گرفته است و از محصولات معروف کشاورزی لاهیجان به حساب می آیند. گفتنی است که شهر لاهیجان نزدیک به هزار سال قدمت دارد و دارای جاذبه های گردشگری و فرهنگی بسیاری می باشد. در ادامه با برخی از جاذبه های گردشگری لاهیجان شما را آشنا می کنیم.

  • تعداد بازدید: 3286
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۴ مهر ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

زیباترین جای لاهیجان

زیباترین جای لاهیجان به انتخاب اکثر مردم لاهیجان و گردشگرانی که زیاد به لاهیجان سفر می کنند ، آبشار شیطان کوه می باشد که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت و سوی خود می کشاند. در کنار آبشار مسیری پلکانی ساخته شده است که تا قله کوه راه دارد و مسافران و گردشگران از آبشار شیطان کوه می توانند به بالای قله بروند و زیباترین جای لاهیجان را از ویو متفاوتی تماشا کنند. وجود پوشش گیاهی بسیار زیبا در کنار آب و هوای خوش بازید از این منطقه را برای شما جذاب تر می کند.

عکس آبشار شیطان کوه

دریای لاهیجان

دریای لاهیجان

دریای لاهیجان دارای سواحل بکر و چشم انداز های بسیار زیبای است ، البته در کنار ساحل آلاچیق ها و نیمکت های زیبایی که در کنار آنها درختان صنوبر وجود دارند نیز از مزیت های دریای لاهیجان محسوب می شود. گفتنی که برخلاف اکثر سواحل دریایی ایران ، دریای لاهیجان معمولا آرام می باشد و طوفانی نیست و در فصل تابستان گردشگران زیادی از دریای لاهیجان بازدید می کنند.

روستای شیخانبر

روستای شیخانبر

روستای شیخانبر از جاذبه های تاریخی لاهیجان است که در دوره ی صفویه بسیار مورد توجه پادشاهان صفوی بوده است چرا که این روستا آنها را به زیارتگاه جدشان شیخ زاهد می رسانده است. شما می توانید در اطراف مرقد شیخ زاهد آثار تاریخی آجری و خرابه های را مشاهده کنید که گواه این قضیه است.

وجود چشمه های زلال در شیخانبر نیز جالب توجه می باشد. وجود سنگ های بزرگ در روستای شیخانبر نشاندهنده وجود اردوگاه ارتش در این منطقه بوده است.


بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان

اگر به لاهیجان مسافرت کنید ، می توانید با تله کابین به بام سبز لاهیجان بروید و دیدن این منطقه از چشم انداز هوایی بسیار زیبا و وصف نشدنی است. در سال 1384 تله کابین بام سبز لاهیجان برای اولین بار شروع به حرکت کرد و این اولین تله کابین در گیلان محسوب میشد. مسیری دیگر به صورت پلکانی و سیمانی به بام سبز وجود دارد که می توانید از این مسیر خود را به بام سبز لاهیجان برسانید ، البته تقریبا باید 1000 پله را پشت سر بگذارید !

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info