جاذبه های گردشگری تنکابن

امروز به معرفی جاذبه های گردشگری تنکابن یکی از شهرهای زیبای شمال کشور واقع در استان مازندران می پردازیم. طبیعت بکر و آب و هوای بسیار متعادل و نسبتا سرد در اکثر روزهای سال باعث شده بیشتر هموطنان عزیزمان تنکابن را مقصد گردشگری خود در ایام تعطیلات انتخاب کنند. در ادامه معروف ترین جاذبه های گردشگری تنکابن را برای شما به تصویر می کشانیم

  • تعداد بازدید: 3678
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

جنگل دوهزار


جاذبه های گردشگری تنکابن

جنگل دوهزار نه تنها در ایران بلکه در جهان طرفداران خود را دارد و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب خود می کند. رودخانه ی دوهزار که از کوه های الموت واقع در استان قزوین سرچشمه می گیرد از میان این جنگل مرتفع عبور می کند و به شکل بی نظیری به زیبایی های جنگل اضافه شده است. بهتر بگوییم ، جنگل دوهزار مانند یک نقاشی می ماند. گفتنی است آب هوای بسیار معتدل و نسبتا سرد در این منطقه باعث بوجود آمدن اقلیم های متفاوت گیاهی و جانوری شده است.


آبشار سنگ بن چشمه

جاذبه های گردشگری تنکابن

آبشار سنگ بن چشمه در مسیر رودخانه دوهزار و در نزدیکی جنگل سوته چال در جنوب غربی تنکابن می باشد. بیشتر درختان اطراف آبشار سنگ بن چشمه افرا ،بلوط و توسکا می باشند. چشم انداز های بسیار زیبا از بالای آبشار به اطراف در کنار صدای بسیار زیبای شرشر آب و هوای بسیار عالی ، بازدید از آبشار سنگ بن چشمه را به خاطره ای به یاد ماندنی برای شما تبدیل می کند.



غار آبی دانیال


جاذبه های گردشگری تنکابن

غار آبی دانیال دومین غار آبی و رودخانه ای ایران می باشد که در شرق استان تنکابن قرار گرفته است که شباهت های بسیار زیادی با غار علی صدر در استان همدان را دارد. مواد آهکی آویزان شده از سقف غار ، وجود جریان روان آب در کف غار و هوای خنک داخل غار فضای جالبی را در غار آبی دانیال ایجاد کرده است که دل کندن از را برای گردشگران سخت کرده است.



پارک جنگلی چالدره


جاذبه های گردشگری تنکابن

نقطه اتصال میان دو رودخانه بسیار زیبا دوهزار و سه هزار و در 20 کیلومتری جاده تنکابن به سمت جنگل دو هزار پارک جنگلی چالدره قرار گرفته است. این پارک جنگلی در دره ای نسبتا عمیق و پهن قرار گرفته است و به همین دلیل پارک جنگلی چالدره معروف می باشد. کلبه های چوبی که محلی های منطقه بدون اینکه به جنگل آسیب برسانند در این جنگل ساخته اند می تواند از جاذبه های گردشگری این جنگل می باشد. گفتنی که در بدو ورود شما به جنگل توسط مردم بومی از شما پذیرایی خواهد شد.


چشمه آبگرم فلکده


جاذبه های گردشگری تنکابن

چشمه آبگرم فلکده بدلیل وجود املاح و مواد معدنی در آبگرم از خاصیت درمانی بالای برخوردار است ، گفتنی است که چشمه آبگرم فلکده از جاذبه های گردشگری تنکابن می باشد که بازهم در جنگل دوهزار قرار گرفته است. اگر از درد مفاصل رنج می برید حتما این آبگرم را امتحان کنید ، قدم زدن در این آبگرم در کنار هوای بسیار عالی برای شما حیات بخش می باشد.





نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info