گردشگری سال 96 در یک نگاه

در سال 96 شاهد رشد گردشگری بوده ایم و به گفته محمد محب‌خدایی معاون گردشگری کشور تقریبا 9 میلیون گردشگر خروجی از کشور را شاهد بوده ایم که بیشتر آنان زیارتی بوده است . برای بررسی دقیق تر این موضوع در ادامه با ما همراه باشید

  • تعداد بازدید: 1669
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

بررسی گردشگری سال 96



بررسی گردشگری سال 96

شرایط نسبتا ایده آل گردشگری در سال 96 باعث شد تا شاهد رشد گردشگری در سال 96 نسبت به سال قبل باشیم ، همان طور که گفته شد 9 میلیون خروجی گردشگری داشته ایم ،اما ورودی های کشور تقریبا نصف این عدد بوده است.
آمار ورودی گردشگری ایران در سال 96 ، 5 میلیون و 300 هزار نفر بوده است که با توجه به نظر سنجی های در نظر گرفته شده برای گردشگران ، خبر از رضایت بیشتر آنها را می دهد

بررسی گردشگری سال 96

در ادامه صحبت های معاون گردشگری کشور آمده است که با توجه به توسعه و زیر ساخت های گردشگری کشور و همچنین بالا بردن کیفیت امکانات در مکان های گردشگری می توانیم آمار گردشگران و تور خارجی را به طرز چشمگیری افزایش بدهیم.

وی بیان کرد : رویداد های شکل گرفته مانند تبریز2018 از نظر فرهنگی و گردشگری بسیار با ارزش شمرده شده است و باید فضای ایجاد کنیم که همچون رویداد هایی در کشور گسترش یابد .

محب خدایی با تاکید بر اینکه گردشگری ایران کاملا حلال است و به دور از تبلیغات خارج از عرف می باشد،افزود : ما می توانیم با استفاده از فرهنگ غنی کشورمان ، سطح گردشگی ایران را افزایش دهیم.

بررسی گردشگری سال 96

هم چنین محب خدایی افزود : رونق گردشگری در ایران با توجه به صحبت هایی که انجام داده ایم به هماهنگی میان دستگاه های کشور بستگی دارد و این امر فقط با برنامه ریزی قابل پیشروی می باشد. محب خدایی در مورد آمار امسال نوروز هم اشاره کرد ، که با رشد 20% سفر های نووزی ، پایین آمدن ۵۰ درصدی سطح شکایات و ۱۳۲ میلیون بازدید از موزه‌ها، اماکن و جاذبه‌های فرهنگی‌تاریخی کشور بی نظیر بوده است.

image

رشد 10 درصدی سفرهای نوروزی در سال 97

  • تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگویی با خبرنگاران اعلام کرد که سفر های نوروزی در سال جدید 10% افزایش یافته است.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info