جنگل پلنگ دره روزنه ای به طبیعت بکر مازندران

جنگل پلنگ دره در نزدیکی شهر شیرگاه استان مازندران، بهشتی بکر و دست نخوره با آبشار مشهور و چندین چشمه، تجربه ای شگفت انگیز را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

  • تعداد بازدید: 7275
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ تیر ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲

جنگل پلنگ دره در شمال شرقی شهرستان شیرگاه سوادکوه شمالی در استان مازندران قرار دارد.

طبیعت بکر و دست نخوره، درختان سرسبز، چشمه های گوناگون، هوای تازه و پر از اکسیژن، رودخانه زلال و کم عمق و البته آبشار مشهور پلنگ دره، تنها گوشه ای از شگفت هاییست که این جنگل در بین گردشگران طبیعت دوست محبوب کرده است.

آبشار پلنگ دره مازندران

آبشار پلنگ دره را شاید بتوان مهم ترین جاذبه این جنگل برشمرد: آبشاری 8 متری است که بر حوضچه های سنگی سرازیر و سپس در مسیر رودخانه جاری می شود.

نبود حیوانات وحشی و خطرناک از دیگر ویژگی مثبت جنگل پلنگ دره است که می توان با آسودگی خاطر در میان آن گردش و از طبیعت بی نظیر این جنگل لذت برد.

جنگل پلنگ دره شیرگاه

این جنگل در فاصله 13 کیلومتری از مرکز شیرگاه قرار گرفته که برای رسیدن به آن جاده خاکی کنار پاسگاه منابع طبیعی شیرگاه را حدود 1 ساعت ادامه می دهید تا به ابتدای جنگل برسید.

در هر فصلی به جز زمستان می توان به جنگل پلنگ دره رفت و به دلیل همواری مسیر جنگل امکان دوچرخه سواری در آن وجود دارد.

گردآوری از: HiHoliday.ir
جنگل پلنگ دره سوادکوه
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • mosafersalam یکشنبه ۶ اسفند
    واقعا طبیعت بی نظیریه، خیلی لذت بردم از این جاذبه ی بی نظیر مازندران.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info