هنگام مسافرت با هواپیما در وقت های اضافی چه کنیم؟

هنگام سفر با هواپیما، وقت هایی هست که به دلیل تاخیر در پرواز مجبور می شوید چندین ساعت در فرودگاه بمانید. این زمان ها بدترین وقت ها هستند. نه می توان بیرون رفت نه می توان از سالن خارج نشد و نه هیچ کار دیگری کرد.

  • تعداد بازدید: 5373
  • ارسال در تاریخ: ۵ دی ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

پروازهای طولانی مدت می‌توانند فرصت مناسبی برای انجام کارهایی باشند که معمولا حال و حوصله انجام دادن آن ها را نداشتید. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید در میانه پروازتان انجام دهید این است که خود را با انجام کارهای عقب افتاده تان در طول پرواز سرگرم کنید.

اگر مسیر سفرتان کوتاه است که مدت زمان شروع پرواز تا فرود هواپیما در یک چشم بر هم زدن می‌گذرد و کافی است شما در این مدت چشمانتان را ببندید و با گوش دادن چند موسیقی به مقصد برسید. اما در سفرهای طولانی این موضوع صدق نمی‌کند! در پروازهای طولانی مدت احتمال دارد 15 ساعت را در هواپیما سپری کنید و از فرط خستگی دیگر شوق و ذوقی برای رسیدن به مقصد نداشته باشید. با وجود اینکه بعضی از ایرلاین ها WiFi دارند و شما به راحتی در طول سفر می‌توانید در اینترنت گشتی بزنید اما چه کسی گفته است که برای غلبه بر خستگی در میانه پرواز حتما به WiFi نیاز دارید؟ علاوه بر این استفاده طولانی مدت از اینترنت نیز به خستگی تان اضافه می‌کند. از ایده‌های گفته شده ما در زیر استفاده کنید تا احساس خستگی کمتری را در طول پروازتان تجریه کنید.

سفر با هواپیما

هنگام مسافرت با هواپیما در وقت های اضافی چه کنیم؟

کتاب بخوانید

کمی وقت بگذارید و کتابی که مدت ها در قفسه ی کتابخانه تان خاک می‌خورد، بردارید و شروع به خواندن کنید. پیشنهاد می‌کنم از کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنید که فضای کیفتان اشغال نشود.
یکی از مفیدترین کارهایی که می توانید هنگام انتظارهای چند ساعته انجام دهید، گوش کردن به کتاب های صوتی و غرق شدن در داستان ها است. از آنجا که سالن های فرودگاه همیشه شلوغ و پر از سر وصدا است، نمی توان با تمرکز کافی کتاب چابی مطالعه کرد. چاره آن شنیدن کتاب است.
کتاب های صوتی بی شماری در اینترنت وجود دارند که می توانید دانلود و روی گوشی یا تبلت خود داشته باشید و در مواقع مشابه، هدفون در گوش، از دنیای شلوغِ واقعی خارج و وارد دنیای خیالی داستان ها شوید. نوشتن شاید شنیده باشید که نوشتن احساسات یکی از بهترین روش ها برای تخلیه روحی است! در مواقع انتظار که به هیچ عنوان دوست ندارید کُندی گذر زمان آزارتان دهد، توصیه می کنیم کاغذ و قلم بردارید و مشغول نوشتن شوید. لپ‌تاپ و موبایل را کنار بگذارید و به روش سنتی، با خودکار روی کاغذ یا دفتر، هر چه می خواهید بنویسید. مثلا، خاطراه های سفر یا افکار خود را. یا حتی کسی را مخاطب قرار دهید و در مورد احساسات خود برای او بنویسید.

فیلم یا سریال ببینید

بهترین زمان برای دیدن سریال‌های طولانی در طول پرواز است. برای مشاهده فیلم و سریال هم می‌توانید از مانیتورهای داخل هواپیما استفاده کنید و هم از لپ تاپ شخصی. فقط قبل از سفر مطمئن شوید اجازه بردن لپ تاپ به داخل کابین را دارید یا خیر.

پادکست گوش کنید

اگر علاقه مند به یادگیری موضوعات جدید هستید پادکست گوش کنید. TEDTalks محبوب ترین نرم افزار پادکست است که مطالب آموزنده ای را در طول پادکست‌های کمدی خود آموزش می‌دهد.

زبان کشور مقصد را بیاموزید

قبل از سفر، یک برنامه زبانی مانند Duolingo را روی گوشی خود نصب کنید. از زمانی که در هواپیما دارید استفاده کنید و عبارات لازم درباره کشوری که به آن سفر می‌کنید را بدانید.

بنویسید

سکوت و عدم حواس پرتی در هواپیما باعث می‌شود پروازهای مسافت طولانی فرصتی مناسب برای خلاقیت و نوشتن باشد. تمام آنچه شما نیاز دارید یک قلم و یک دفترچه یادداشت است. شما می‌توانید در دفترچه یادداشتتان درباره موضوعاتی مانند اهداف زندگی، برنامه ریزی شغلی، خاطرات و موارد دیگر بنویسید. اگر هم صاحب وبلاگ هستید می‌توانید یادداشت‌های خود را بعدا در وبلاگ منتشر کنید.

دانلود بازی و اپلیکیشن

از شبکه وای‌فای فرودگاه برای دانلود انواع بازی و برنامه استفاده کنید. یا به صورت آنلاین بازی کنید و از برد و باخت های خود لذت ببرید تا گذر زمان آزارتان ندهد.

خودتان را مهمان کنید

با اینکه همه خوراکی ها در فرودگاه دوبرابر قیمت دارند، اما با یک حساب و کتاب کوچک می توانید خودتان را به صرف قهوه و کیک، اسنک یا هر چیز دیگری که دوست دارید دعوت کنید. یا اگر فرودگاه آرایشگاه دارد، کمی دست و دل بازی کنید و کارهای آرایشی لازم را انجام دهید.

گوشه دنج پیدا کنید

 اگر گوشه دنجی در فرودگاه هست که می توانید به دور از هیاهو استراحت کنید، آنجا بروید و منظره نشست و برخاست هواپیماها را مشاهده کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info