خرید مجوز کارکرده آژانس هواپیمایی

باید ها و نباید های خرید و فروش مجوز آژانس مسافرتی و نکات مهم خرید مجوز آژانس هواپیمایی کارکرده را مطالعه می نمایید.

  • تعداد بازدید: 324
  • ارسال در تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 6 دقیقه

خرید مجوز کارکرده آژانس هواپیمایی باید ها و نباید ها

یکی از پر درآمدترین  مشاغل در بازار کار ایران، خدماتی است که آژانس های مسافرتی به مردم ارائه می دهند. این آژانس ها خدمات گردشگری مختلفی از جمله رزرو بلیط هواپیما، ساماندهی تور، ویزا، رزرو هتل و اقامت برای متقاضیان و غیره را ارائه می دهند. بنابراین درخواست مجوز آژانس مسافرتی برای متقاضیان این خدمات اهمیت زیادی پیدا کرده است. همان طور که می دانید مجوز آژانس های گردشگری به سه دسته تقسیم می شود، که هر کدام از موارد زیر به طور کامل در سایت های هالیدی توضیح داده شده اند.

  • مجوز بند الف: این آژانس ها در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می کنند و دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.
  • مجوز بند ب: این آژانس ها تورهای گردشگری داخلی و خارجی را برگزار می کنند. که مجوز آن توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می شود.
  • مجوز بند پ: این شرکت ها به عنوان آژانس های خدمات زیارتی شناخته می شوند و می توانند سفرهای زیارتی را در داخل یا خارج از کشور برگزار کنند. آژانس های زیارتی حق برگزاری سفرهای غیر زیارتی را ندارند.

آژانس های گردشگری باید قبل از استقرار خود از سازمان ها و نهادهای مربوطه مجوز بگیرند، اگر که شرایط گرفتن مجوزهای موردنیاز آژانس های هواپیمایی یا خدمات مسافرتی را دارید خودتان می توانید یرای گرفتن مجوز اقدام کنید و کسب و کار خود را شروع کنید، اما اگر شرایطش را دارا نیستید و مدارک لازم برای گرفتن مجوزهای آژانس ها هواپیمایی را ندارید می توانید به خرید مجوز کارکرده اقدام کنید.اما برای خرید مجوز کارکرده آژانس های هواپیمایی شما باید نکاتی را رعایت کنید تا فریب افراد سودجو را نخورید.

نکات مهم خرید مجوز کارکرده آژانس های هواپیمایی را بررسی می نماییم:

خرید مجوز کارکرده آژانس هواپیمایی

بررسی تخلف یا عدم تخلف آژانس هواپیمایی

قبل از خرید مجوز آژانس های هواپیمایی بررسی کنید که آیا آژانس مورد نظر تخلفی داشته یا نه. از تخلفات آژانس های هواپیمایی و  مسافرتی می توان به عدم تمدید پروانه کسب، عدم پرداخت مالیات، تعطیلی بیش از سه ماه آژانس مسافرتی بدون دلیل یا عذر موجه، عدم ارائه ضمانت های لازم برای حسن انجام کار، تغییر مکان آژانس مسافرتی بدون اخذ مجوزو فعالیت آژانس مسافرتی در مورد موضوعات مغایر با فعالیت آژانس اشاره کرد.

استعلام گرفتن مجوز آژانس هواپیمایی

حتما قبل از خرید مجوز کارکرده آژانس های هواپیمایی استعلام بگیرید، برای استعلام اطلاعات مجوز بند الف کافیست به سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کرده و نام آژانس را در لیست دفاتر خدمات مسافرتی هوایی جستجو کنید. برای درخواست مجوز بند ب کافی است وارد سامانه سادرا، سامانه جامع خدمات مسافرتی و دفاتر راهنمای تور شوید و نام آژانس مسافرتی مورد نظر را جستجو کنید.

برای مثال برای گرفتن استعلام مجوز بند ب بعد از وارد شدن به  سامانه سادرا برای ورود کیک کنید. پس از ورود، لیست آژانس های مسافرتی را مشاهده می کنید. اگر دقت کنید در هر سطر نام یک آژانس گردشگری را می بینید که در مقابل آن اطلاعات مربوطه شامل کد کسب و کار، استان محل کسب و کار، آدرس و غیره درج شده است. در میان این اطلاعات، تاریخ اعتبار مجوز و وضعیت آن را نیز مشاهده خواهید کرد.برای بررسی اعتبار مجوز آژانس گردشگری مورد نظر، داشتن نام آژانس یا کد فعالیت آن کافی است. سپس می توانید نام را در قسمت نام واحد وارد کنید و استانی که آژانس در آن فعالیت می کند را انتخاب کنید.در سمت چپ صفحه و زیر کادرهای خالی دکمه سبز رنگی را می بینید که متن اجرای گزارش در آن درج شده است. برای مشاهده اطلاعات آژانس هواپیمایی مورد نظر روی این دکمه کلیک کنید.در صفحه ای که ظاهر می شود، می توانید اطلاعات کامل آژانس انتخابی را مشاهده کنید. 

در صفحه مورد نظر به دو ستون اعتبار مجوز و وضعیت توجه کنید. وضعیت آژانس باید فعال  و تایید شده باشد و حداقل یک تا دو ماه از تاریخ اجرایی شدن مجوز باقی مانده باشد.اگر وضعیت آژانس تایید نشده باشد، به این معنی است که مجوز باطل است یا اعتبار مجوز موضوع بند (ب) منقضی شده است. مدت اعتبار این مجوزها بسته به نوع فعالیت آژانس های هواپیمایی و گردشگری یک ساله می باشد. مدیران مشاغل گردشگری باید 1تا2 ماه قبل از انقضای مجوز برای تمدید درخواست دهند. همچنین وقتی به آژانس مسافرتی می روید، می توانید از آنها بخواهید ابتدا مجوزهای بند الف و بند ب را به شما نشان دهند.

مجوز آژانس مسافرتی کارکرده

بررسی شکایت مردم از آژانس هواپیمایی

تخلفات آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی ممکن است باعث شکایت افراد از این دفاتر شود که باید بررسی شوند.از جمله موارد شکایت مردم از دفاتر مسافرتی می توان به عدم استرداد مبالغ دریافتی از مشتری، عدم پرداخت خسارت معادل قوانین مربوطه،عمل نکردن آژانس های هواپیمایی به تعهدات خود، دریافت وجوه بیش از میزان مقرر و غیره اشاره کرد.

تاریخچه آژانس مسافرتی

هنگام تصمیم گیری در مورد آژانس مسافرتی، سابقه کاری عاملی است که باید در نظر گرفته شود. پس در مورد تاریخچه آژانس اطلاعات کافی کسب کنید. بهتر است به دنبال آژانسی باشید که سابقه کار بالایی داشته باشد.

نظرات دیگران در مورد آژانس هواپیمایی و مسافرتی موردنظر

بهترین راه برای آشنایی با آژانس های هواپیمایی در زمینه های مختلف این است که بدانید دیگران در مورد آنها چه می گویند. برخی از وب سایت های مسافرتی نظرات مسافران قبلی خود را بدون تغییر در سایت می گذارند، با مطالعه آنها می توانید اعتبار آژانس مورد نظر را تضمین کنید. اگر نمی توانید نظرات مسافران از آژانس مسافرتی مورد نظررا در سایت مورد نظر بیابید، گوگل و نظرات رسانه های اجتماعی راه خوبی برای اطلاع از اعتبار آژانس مسافرتی است.


تصویر لوگوی اینماد آژانس هواپیمایی

تمامی وب‌سایت‌هایی که اقدام به فروش آنلاین یا انتشار محتوا می‌کنند، باید لوگوی اینماد (وزارت صنعت، معدن و تجارت) و آرم سازمان (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را دریافت کنند. همچنین نمایش این دو لوگو در فوتر سایت (پایین ترین قسمت سایت) الزامی است. لطفا توجه داشته باشید که این لوگوها الکترونیکی هستند (نه عکس) و اگر روی لوگوها کلیک کنید باید اطلاعات را در سایت مربوطه مشاهده کنید. عموما آژانس های مسافرتی که وب سایت ندارند و فقط در بستر شبکه مجازی فعالیت می کنند چندان قابل اعتماد نیستند و در صورت داشتن وب سایت باید این مجوزها را دریافت کنند.

به روز رسانی وب سایت آژانس هواپیمایی

به روز رسانی محتوای وب سایت یکی از راه های اطمینان از کسب و کار آژانس مسافرتی است که نشان می دهد که آژانس هواپیمایی مورد نظر در حال فعالیت است.

داشتن شماره ثابت آژانس های مسافرتی

داشتن یک آدرس پستی، یک شماره تماس ثابت (نه فقط تلفن همراه) و یک ایمیل سازمانی راه های دیگری برای شناخت ماهیت وجود فیزیکی آژانس مسافرتی است. این اطلاعات معمولاً در صفحه ای به عنوان تماس با ما در وب سایت ها یافت می شوند. بسیاری از آژانس های ناشناس و غیرقانونی آدرس یا شماره ثابتی در وب سایت خود ندارند و فقط از طریق یک خط تلفن همراه غیرقابل ردیابی با شما در ارتباط هستند.

مشتری مداری

به طور تصادفی وارد آژانس شوید و ببینید با مشتری که احتمالاً یک بار به آن مراجعه کرده است چگونه رفتار می کنند. اگر لبخند صمیمانه ای دریافت کنید، اگر شما را به نشستن دعوت کنند یا یک فنجان چای یا قهوه به شما پیشنهاد کنند، می توانید نحوه کار این آژانس و صداقت عملکرد آن را قضاوت کنید. همچنین شما می توانید با سوال هایی از قبیل ویزا، متوجه شوید که آیا مدیرآژانس هواپیمایی مورد نظر دارای دانش کافی می باشد یا نه. حضور فیزیکی همیشه یکی از بهترین راه ها برای تایید اعتبار آژانس مسافرتی است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info