فوت و فن سفر به بوشهر؛ از معرفی جاهای دیدنی تا برنامه ریزی سفر 

غربی‌ترین نقطه خلیج فارس به بندر بوشهر می‌رسد؛ شهری ساحلی که یک طرف آن خوزستان و طرف دیگر آن هرمزگان است. این منطقه هم طبیعتی دیدنی دارد و هم تاریخ پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده است که می‌توان آثار آن را در گوشه و کنار این بندر تماشا کرد. بندر بوشهر دارای شب‌های بیدار و کافه‌های ساحلی با صدای موسیقی است و به همین جهت شب‌های تماشایی دارد. در ادامه به معرفی این شهر، جاذبه‌های دیدنی آن، مسیرهای دسترسی، بهترین زمان سفر و... خواهیم پرداخت.

  • تعداد بازدید: 385
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

دیدنی های شهر بوشهر

بوشهر

بوشهر، بندری با ترکیب طبیعت زیبا و جاذبه‌های تاریخی دیدنی است. در کنار این جاذبه‌ها، حال‌وهوای متفاوت شب‌های بوشهر در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی تجربه‌ای جذاب از اقامت در این شهر رقم می‌زند.

لیست دیدنی‌های بوشهر را باید به دو بخش جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های شهری تقسیم کرد. پس ابتدا با گشت‌وگذار در شهر بوشهر سری به دیدنی‌های تاریخی آن در دل شهر می‌زنیم، سپس به سراغ جاذبه‌های طبیعی آن در اطراف شهر می‌رویم.

گشت‌وگذار در شهر بوشهر: از جمله دیدنی‌هایی که می‌توانید در بندر بوشهر برای بازدید از آنها برنامه‌ریزی کنید، می‌توان به بازار قدیم بوشهر، بافت تاریخی بوشهر با چهار محله دیدنی شامل محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی، موزه رئیس علی دلواری، مدرسه سعادت، عمارت ملک، عمارت گلشن، قلعه نصوری، دژ برازجان، عمارت دهدشتی (موزه تاریخ پزشکی)، عمارت کازرونی، عمارت امیریه، قبر جنرال بوشهر،  گور سیبویه، قلعه خورموج، آب انبار قوام، خانه قاضی، مسجد بردستان، عمارت کلاه فرنگی و موزه دریانوردی، کاخ‌های سه گانه هخامنشی و بازار ماهی فروشان اشاره کرد.

گشت‌وگذار در طبیعت بوشهر: در کنار گشت‌وگذار شهری باید زمانی را به طبیعت‌گردی در بوشهر با طبیعت منحصربه‌فردش اختصاص دهید. این بندر دارای جاذبه‌های طبیعی مثل گورستان صخره‌ای سیراف، گنبد نمکی جاشک، سواحل خلیج فارس، نخلستان‌های آبپخش، روستای آب طویل با پارک جنگلی وسیع، روستای بنود، روستای شیف با اسکله‌های جذاب و غیره است.

جاهای دیدنی بوشهر

مسیرهای دسترسی به بوشهر

برای رفتن به بوشهر می‌توانید مسیر هوایی یا جاده‌ای را انتخاب کنید. اگر شهر مبدا شما دارای فرودگاه باشد، سریع‌ترین راه رسیدن به بندر بوشهر از طریق پرواز است. با خرید بلیط هواپیما می‌توانید فرودگاه بوشهر یا عسلویه را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنید. این روش گرچه که ساده‌ترین راه برای سفر به بوشهر است ولی نسبت به مسیر زمینی هزینه بیشتری دارد که این بخش را می‌توانید با برخی موارد مثل خرید بلیط چارتری یا سفر در ایام کم مسافر به بوشهر مدیریت کنید.

اگر اهل سفر با قطار هستید، باید بدانید که این شهر دارای ایستگاه راه‌آهن نیست و به همین دلیل نیز امکان خرید اینترنتی بلیط قطار به مقصد بوشهر وجود ندارد. نزدیک‌ترین شهر به بوشهر که ایستگاه قطار داشته باشد، شیراز است که می‌توانید بلیط خود را به مقصد شیراز تهیه کرده سپس از مسیر زمینی با استفاده از اتوبوس یا تاکسی‌های بین شهری خود را به بوشهر برسانید.

علاوه‌بر این به‌عنوان روش دیگر برای سفر به بوشهر می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. با خرید بلیط اتوبوس vip امکان سفر از هر شهری به بندر بوشهر را خواهید داشت و در این زمینه برخلاف پرواز یا قطار هیچ گونه محدودیتی برای شما وجود ندارد. ضمن اینکه نسبت به سایر روش‌ها ارزان‌تر بوده و یک سفر اقتصادی را برای شما مهیا می‌کند.

شبهای بوشهر

بهترین زمان برای سفر به شهر بوشهر

سفر به بوشهر زیبا اگر در بهترین زمان ممکن باشد، لذت گشت‌وگذار در آن را چند برابر خواهد کرد. این شهر دیدنی آب‌وهوای گرمسیری دارد که از اواخر بهار تا اواسط پاییز رطوبت هوا نیز به گرمای آن اضافه می‌شود.

پس اگر می‌خواهید زمان مناسب برای سفر به بوشهر را انتخاب کنید، بهتر است زمانی بین اواسط پاییز یعنی آبان‌ماه تا اوایل بهار یعنی فروردین‌ماه باشد. البته که این بندر دیدنی در زمستان شب‌های نسبتا سردی دارد و حتما باید یک دست لباس گرم همراه خود داشته باشید. اما در پاییز و بهار هوای آن بسیار معتدل است که علاوه‌بر گشت‌وگذار شهری می‌توانید برای طبیعت‌گردی و همچنین شنا و تفریحات آبی نیز روی آن حساب کنید.

در فصل‌های خنک سال بوشهر شلوغ‌تر و پرمسافرتر از فصل‌های گرم است که همین مورد نیز باعث افزایش قیمت‌ها نسبت به فصل‌های گرم‌تر می‌شود. پس اگر قصد دارید در بهترین زمان سفر کنید و در عین حال بوشهر را در زمان خلوت با هزینه معقول ببینید، زمانی را غیر از تعطیلات انتخاب کنید تا بیشترین لذت را از سفرتان ببرید.

اقامت در شهر بوشهر

بخش دیگر سفر به بوشهر مربوط به اقامت است. این شهر هتل‌های مختلفی دارد که برای اقامت می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. هتل‌هایی که هر یک امکانات و خدمات مختلفی دارند و بر همین اساس نیز قیمت آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود.

به همین منظور می‌توانید با مشخص کردن تاریخ سفرتان، هتل‌های بوشهر را به‌صورت آنلاین جستجو و لیستی از آن‌ها را مشاهده کنید. حالا با بررسی عکس‌ها، امکانات، موقعیت جغرافیایی هتل و دسترسی آن به جاذبه‌های دیدنی، ظرفیت‌های باقی‌مانده و همچنین قیمت هر یک، بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کرده و آن را به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

حالا همه چیز برای سفر به بندر زیبا و دیدنی بوشهر آماده است و فقط باید راهی شوید. با استفاده از این راهنمای سفر دغدغه‌ای از بابت روش رفتن و همچنین بهترین زمان سفر و گشت‌وگذار در جاذبه‌های دیدنی نخواهید داشت و کافی‌ است که بر اساس این اطلاعات یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید و در بهترین زمان برای سفرتان اقدام کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info