ده لوکیشن پاییزی تهران برای عکاسی

با تغییر رنگ برگ ها از سبز به رنگ های زد و نارنجی و قرمز، طبیعت منظره زیبا و چشمگیری به خود می گیرد. قرمز روشن، نارنجی شفاف و زرد تیره برگ ها، از زیبایی طبیعت و زمان در حال تغییر صحبت می کنند. برگ های پاییزی در نهایت به زمین می افتند، این کار باعث ایجاد فرشی از برگ‌ها می‌شود.ریزش برگ‌ها چشم‌ها و گوش‌های ما را حساس می‌کنند زیرا زیر پای ما خش‌خش می‌کنند و هوا را با بوی بی‌نظیر پاییز پر می‌کنند.

  • تعداد بازدید: 5392
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

تقریباً همه درختان با فرا رسیدن پاییز، شروع به تغییر رنگ می کنند. پس بیرون بروید و از این زمان فوق العاده لذت ببرید و خاطرات خود را در این فصل ثبت کنید. مناظر در این زمان از سال بسیار جادویی است، رانندگی در بزرگراه و حومه شهر ، یک راه عالی برای دیدن مناظر فوق العاده است که پاییز به ارمغان می آورد. شهر تهران نیز در فصل پاییز زیبایی های خود را دارد که در اینجا بهترین لوکیشن های پاییزی تهران را به شما معرفی می کنیم تا عکس های خود را در این فصل زیبا ثبت کنید.

tehran-for-photography

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه تهران

تهران پارک ها و بوستان های زیبایی دارد که از این میان پارک جمشیدیه واقع در شمال تهران با چشم اندازی زیبا و درختانی بلند با قدمت چند ساله نظر همه را به خود جلب کرده است.گر به پیاده روی علاقه دارید، پارک جمشیدیه تهران را به شما پیشنهاد می کنیم. می توانید چند دقیقه چشمان خود را ببندید و به صدای باد که از لابه لای برگ های درختان می وزد، گوش دهید و از شنیدن صدای پرندگان و خش خش برگ های پاییزی زیر پای خود لذت ببرید.

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه واقعا ارزش دیدن دارد، بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از آن است. پارک جمشیدیه یکی از مکان های جذاب برای عکاسی پاییزی است که می توانید عکس های زیبای پاییزی بگیرید. علاوه بر برگ های نارنجی، راه رفتن روی پله های سنگی پارک جمشیدیه هم می تواند لذت بخش باشد. ایستگاه تجریش نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک جمشیدیه است.

پارک جمشیدیه تهران

باغ فردوس تهران

باغ فردوس باغ و کاخی به جای مانده از دوران قاجار  و مجموعه ای 20000 متری است. باغ فردوس به لطف درختان کهنسال و چنارهای سرسبز ورودی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز به شمار می رود . البته در داخل این باغ باشکوه، عمارتی بزرگ و زیبا نیز وجود دارد که زیبایی این مکان را چندین برابر کرده است. ویلا باغ فردوس با مساحت 1000 متر مربع و 26 متر عرض و 34 متر طول است. این عمارت پر از گچ بری های زیبا است. ستون های گرد و ضخیم که با گچ بری های هنری تزئین شده اند.

باغ فردوس به عنوان یکی از زیباترین مکان های عکاسی نیز شناخته می شود و افراد زیادی برای گرفتن عکس های زیبا به خصوص در فصل پاییز به آنجا می روند. این باغ که نزدیک میدان تجریش است، به موزه سینما اختصاص داده شده و پاتوق هنردوستان می باشد.

باغ فردوس تهران

خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر یکی از مهم ترین و تاریخی ترین خیابان های تهران است.این خیابان به طولانی ترین خیابان خاورمیانه معروف است و بسیار زیبا است. این خیابان که جنوب شهر را به شمال شهر تهران متصل می کند، در ابتدا به افتخار آخرین خاندان حاکم ایران، خیابان پهلوی نامیده می شد. پس از انقلاب ایران، این خیابان به خیابان ولیعصر تغییر نام داد.
خیابان ولیعصر تهران خیابانی 18 کیلومتری است که با درختان بزرگ و قدیمی پوشیده شده است که در سرتاسر جاده قوسی دارند و در پاییز، چشم انداز خیره کننده ای دارد،زمانی که برگ‌ها سایه‌های پر جنب و جوش قرمز و نارنجی پیدا می‌کنند، رانندگی خیره‌کننده‌ای را رقم می‌زند. ساده ترین راه برای سفر در خیابان ولیعصر، اتوبوس های گردشگری است که شما را در تمام خیابان می برند.

خیابان ولیعصر تهران

پیاده روی پاییزی شما در امتداد خیابان ولیعصر می تواند از خیابان تجریش شروع شود و تا هر کجا که بخواهید می توانید ادامه دهید. جذابیت قدم زدن در خیابان ولیعصر، صدای نهر آبی است که از آن می گذرد، این صدا قطعا می تواند لذت پیاده روی پاییزی شما را تکمیل کند.

خیابان ولیعصر مملو از انواع جاذبه ها برای بازدیدکنندگان است. مغازه هایی که همه چیز را می فروشند، از کالاهای لوکس و لباس کودکان گرفته تا آثار هنری و مبلمان. چندین موزه و ساختمان تاریخی از جمله موزه سینما در این خیابان وجود دارد که بسیار مورد علاقه بازدیدکنندگان است.

خیابان ولیعصر تهران

 مجموعه کاخ سعدآباد

 مجموعه کاخ سعدآباد 

مجموعه کاخ سعد آباد به وسعت 300 هکتار است که اقامتگاه تابستانه خاندان پهلوی بود. مجموعه کاخ سعدآباد مکانی ایده آل برای کشف تاریخ، اساطیر و فرهنگ ایران زمین است. این مجموعه از عمارت ها وکاخ ها و باغ ها و قنات و موزه تشکیل شده است.

 مجموعه کاخ سعدآباد 

این تفرجگاه در منطقه شمیران، نزدیک دربند و در دامنه رشته کوه البرز ساخته شده است و در فصل پاییز به دلیل بافت جنگلی طبیعی و پر درخت، فضایی با نشاط و زیبایی ارائه می دهد.  مجموعه کاخ های سعد آباد در باغی سرسبز  قرار گرفته اند که در فصل پاییز با تغییر رنگ برگ درختان و ریزش آن ها،زیبایی خاصی به این مجموعه می دهد که عکاسی در کنار این کاخ ها و در این باغ زیبا را لذت بخش می کند و حتی قدم زدن در طبیعت زیبای این باغ، روح انسان را جلا می دهد.

 مجموعه کاخ سعدآباد 

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در محله نیاوران تهران نه تنها در فصل بهار، بلکه در فصل پاییز که درختان به لطف فضای سبز وسیعش رنگارنگ می شوند،جذاب است. این کاخ در یک باغ زیبا  قرار دارد که درختان تنومند آن سر به فلک کشیده اند و یکی از مکان های دیدنی تهران در فصل پاییز به شمار می رود. وجود کافه در محوطه کاخ نیاوران امکان لذت بردن از هوای پاییزی را در این مجموعه به شما می دهد.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران ییلاق خاندان پهلوی بود که پس از انقلاب به موزه تاریخی تبدیل شد. قرار گرفتن کاخ نیاوران در ارتفاعات شمالی تهران، آب و هوا را کمی سردتر و  دلپذیرتر کرده و آن را به مکانی مناسب برای سفرهای پاییزی به تهران تبدیل کرده است. باغ نیاوران نیز مکان خوبی برای عکاسی در فصل پاییز به شمار می آید.

کاخ نیاوران

پارک ملت 

اگر به دنبال مکانی برای پیک نیک و ثبت لحظات خود در یک بعد از ظهر پاییزی هستید، بهترین گزینه پارک ملت تهران است که در فصل پاییز، رنگ و بوی دیگری دارد.مسیر این پارک در میان درختان بلند و قطور قرار گرفته است، بنابراین قدم زدن در این پارک در فصل پاییز بسیار دلپذیر است. این پارک حدود 23 هکتار چمن دارد.از دیگر جاذبه های پارک ملت تهران، می توان به پردیس سینمایی،باغ وحش و دریاچه مصنوعی اشاره کرد. با قدم زدن در منطقه پارک ملت، می توانید انواع گونه های گیاهی را نیز مشاهده کنید که در فصل پاییز، زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد.

پارک ملت تهران یکی از قدیمی ترین پارک های این شهر است که در خیابان ولیعصر زیبا واقع شده است. امکانات پارک ملت از نظر لذت بردن و امکانات بسیار متنوع است. به همین دلیل یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری تهرانی ها است. بازدید از محیط دلنشین بوستان ملت و عکاسی در آن جا  می تواند روزی خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

پارک ملت 

باغ ایرانی 

یکی از باغ های زیبای تهران باغ ایرانی است که در هر فصل زیبایی خود را دارد. این باغ در ده ونک قرار دارد و با درختان بزرگ و گل های رنگارنگ و درختان میوه و حوض هایی که بر اساس طرح باغ های ایرانی ساخته شده است، یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران در طول فصل است که در فصل پاییز نیز می تواند برای عکاسی لوکیشن خوبی باشد.

باغ ایرانی 

در داخل باغ ساختمان هایی وجود دارد که این باغ را بسیار زیباتر کرده است. بنای مهم و تاریخی چهل ستون یکی از مکان های مهم باغ ایرانی است و یکی از مکان های تاریخی تهران نیز به شمار می رود. این بنا به دستور ناصرالدین شاه قاجار برای انجام مراسم مختلف ساخته شده بود.نکته جالبی که در مورد این باغ وجود دارد این است که باغ ایرانی در مسیر قنات قرار گرفته است.

در باغ ایرانی علاوه بر خانه های قدیمی، آلاچیق ها و اتاق های زیادی برای برگزاری مراسم وجود دارد و علاوه بر چاه های آب شیرین،  چاه آب نمکی نیز وجود دارد که برای آبیاری محیط اطراف از آن استفاده می شود.

باغ ایرانی 

پارک طالقانی

پارک طالقانی 

پارک طالقانی تهران در مجاورت پل طبیعت و پارک آب و آتش قرار دارد که پل طبیعت، پارک طالقانی و پارک آب و آتش را به هم متصل می کند. پارک طالقانی تهران در منطقه حقانی تهران و در نزدیکی پل طبیعت واقع شده است که با مساحت تقریبی 214 هکتار یکی از بزرگترین پارک های تهران است. این پارک یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های طبیعی تهران است. پارک طالقانی با درختان سر به فلک کشیده، آب نماهای زیبا و محوطه سازی جذاب یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی تهران به خصوص در فصل پاییز است . این پارک با داشتن پوشش گیاهی زیبا، طراوت و شادی بخش روح انسان است.

پارک طالقانی 

پارک طالقانی با درختان سر به فلک کشیده، آب نماهای زیبا و محوطه سازی جذاب یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی تهران به خصوص در فصل پاییز است . این پارک با داشتن پوشش گیاهی زیبا، طراوت و شادی بخش روح انسان است.
این پارک به دلیل قرار گرفتن بر روی تپه های عباس آباد منظره بسیار زیبایی از شهر تهران را به نمایش می گذارد. در فصل پاییز زمین پوشیده از سنگریزه و برگ های پاییزی است که راه رفتن روی آن و شنیدن صدای این سنگریزه ها و برگ های خشک شده را دلپذیر می کند.

پارک طالقانی 

بلوار کشاورز

با رسیدن فصل پاییز، بلوار کشاورز تهران جلوه ی زیبایی پیدا می کند که برای پیاده روی و عکاسی،مکان معرکه ای است. بلوار کشاورز که قبلا بلوار الیزابت نام داشت از زیباترین و مدرن ترین خیابان های تهران است که در نزدیکی پارک زیبای لاله قرار دارد و طولی حدود 2 کیلومتر دارد. در وسط خیابان کشاورز نهری ساخته شده که هنوز آب از آن می گذرد.این خیابان مملو از املاک تجاری و لوکس، رستوران ها و پارک است و یکی از جذاب ترین و محبوب ترین جاذبه های تفریحی می باشد.

بلوار کشاورز 

باغ گیاه شناسی

یکی از باغ‌های بزرگ پایتخت، باغ گیاه‌شناسی تهران است. که گونه‌های متعددی در آن پرورش داده می‌شود و در باغ گیاه‌شناسی نیز گلخانه‌های زیادی وجود دارد که مجموعه گیاهان بومی و غیر بومی در آن است.مساحت باغ حدود 145 هکتار می باشد و بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و جز ده باغ برتر جهان می باشد.

به دلیل وجود تعداد زیاد گیاهان و درختان، این باغ در فصل پاییز بسیار زیبا به نظر می رسد و به همین دلیل یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی تهران در فصل پاییز است.در بیشتر مواقع با شروع فصل پاییز،جشنواره پاییزه باغ گیاه شناسی با تنوعی فوق العاده از رنگ های زیبای گیاهان نیز برگزار می شود.

باغ گیاه شناسی ملی ایران در غرب تهران در منطقه چیتگر واقع شده است و دارای آبشار و تالاب و دریاچه های مصنوعی نیز می باشد.

باغ گیاه شناسی

سخن پایانی

در بالا به ده لوکیشن زیبای پاییزی در تهران اشاره کردیم. بی شک لوکیشن های زیبای پاییزی دیگری نیز در تهران وجود دارد که می توانید در آن جا لذت ببرید و عکس های زیبا بگیرید. مکان های زیبای پاییزی دیگری که می شناسید را با ما به اشتراک بگذراید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info